Els trucaires del Cau arriben de fer la Ruta del Císter

06/08/2006

Comparteix

L'ESTIU DEL CAU

Com cada estiu des de fa més de quaranta d'anys, les diferents unitats de l'Agrupament Escolta i Guia Joan XXIII de Martorell, conegut per tothom com EL CAU, porten a terme les seves activitats i projectes d'estiu.

Ahir dissabte van marxar els Pioners i Caravel·les (de 14 a 17 anys) de ruta a la Pica d'Estats, així com els Castors (6 a 8 anys), els Llops i Daines (8 a 11 anys) i els Ràngers i Noies Guies (11 a 14 anys) ja havien marxat dies abans de campaments.

I avui ja comencen a tornar a Martorell les unitats més matineres, tant per ser els primers en haver començat i acabat, com per l'hora en què alguns dies s'han hagut de llevar per caminar durant hores i hores evitant les estones de sol i de calor més dures de la jornada.

TRUC: LA RUTA DEL CÍSTER

Els joves de 17 a 19 anys del Cau, els trucaires, podem dir amb satisfacció que hem pogut portar a terme la Ruta del Císter, el recorregut que connecta els tres monestirs cistercencs de Santes Creus (Alt Camp), Vallbona de les Monges (Urgell) i Poblet (La Conca de Barberà), tot seguint el camí de gran recorregut GR-175.

Els passat dissabte 29 de juliol vam marxar de Martorell cap a Montblanc, ja que el dia següent calia matinar per a commençar la ruta (5:30AM!!!): teniem al davant la primera i alhora l'etapa més dura de la ruta, Montblanc - Santes Creus. Als 25 quilòmetres se'ls havia de sumar les nostres motxilles d'una vintena de quilograms i el fet de no estar encara prou rodats, i podem assegurar que va ser el dia més cansat (i calorós) de tots.

El dilluns vam caminar de Santes Creus al Pont d'Armentera abans de poder arribar a Rocafort de Queralt (...). L'esforç del primer dia es va fer notar i no va ser gaire fàcil plantejar aquesta jornada. Determinats aspectes logístics van haver de ser consensuats de forma comú per arribar a la millor solució... però un cop a Rocafort vam poder descansar i poder gaudir d'un banyet merescut.

Dimarts va ser el dia amb menys quilometratge, però gairebé tot era pujada... i vam ser acollits de forma excepcional a Belltall. Poblet petit de pocs habitants però amb els braços molt oberts. Vam fer "furor" per aquestes contrades.

Dimecres el segon monestir: Vallbona de les Monges. Etapa senzilla i planera i visita a un monestir petit però molt característic. Vallbona de les "mongetes" (i de les llenties).

L'endemà un altre cop "quilometrada"... una vintena!!! Però un cop agafada la forma i ajudats per unes temperatures no tant extremes com el primer dia, va ser molt més fàcil en general per a tot el grup. Després amb els 15ºC de la Cova de la Font Major s'estava tant fresquet!

Divendres darrer monestir. Quatre quilòmetres al matí fins a Poblet, tot visitant i passant el dia pels voltants, i darrera etapa de 10 quilòmetres de muntanya (excursió realment molt maca) cap al tard... i ja tornem a ser a Montblanc!!! I després de la ruta, un sopar més que merescut a la capital de la Conca.

I ahir va ser el darrer dia: ens vam poder llevar finalment més tard i vam descansar a la piscina municipal, abans de les darreres activitats i valoracions de la ruta i de la festa final "de gala" amb orquestra de festa major!!! (evidentment ens la vam trobar per casualitat, eren les festes de Sant Domènec a Montblanc, però vam poder guanyar els premi a les primeres parelles que sortien a ballar)

Més d'una vuitantena de quilòmetres efectius han superat les nostres cames, així com també decisions importants però no fàcils en determinats nivells de cansament. I grans moments, dels que segur que guardarem un molt bon record i moments dels que, potser no en l'instant en què van passar, però sí un cop superats ens portaran més d'un somriure i dels que tots i totes n'aprendrem molt.

Neus, Laia, Adrià, Gemma, Joan, Meritxell, Cesca, Núria, Adrià, Dani, Anna, Pere, Jordi i David... MOLTÍSSIMES GRÀCIES I FELICITATS I BON FINAL D'ESTIU!!!

CROQUIS DEL RECORREGUT
Seguiu la línia vermella discontínua.