Àlex Casanovas (Barcelona, 1964) serà el pregoner de la Festa Major de Martorell 2011. El dissabte 13 d’agost, a partir de les 19.30 hores a la plaça de la Vila, Casanovas farà la lectura del pregó des del balcó de l’Ajuntament. L’actor agafa el relleu del Mag Lari, qui va ser pregoner l’any passat. Un cop acabi el pregó, hi haurà la tradicional miolada i tronada. El pregó també el podeu seguir a través de Ràdio Martorell (91.2 FM).
Actor de llarg recorregut
Àlex Casanovas és un dels actors de prestigi de Catalunya per la seva llarga trajectòria. Va iniciar la seva activitat fent teatre amateur a Alella. Professionalment va debutar l'any 1985 amb el muntatge de la companyia de teatre infantil La Trepa ‘Pum xiviricu’ i més tard va formar part de la companyia de Josep Maria Flotats. Dalt de l’escenari destaca la seva presència en les obres ‘Pel davant i pel darrera’, ‘Sóc el defecte’ o ‘Pels pèls’. L’últim treball va ser ‘Míting. Entesa per Catalunya’, juntament amb l’actor martorellenc Santi Ibáñez.
Va debutar al cinema a principis dels noranta mitjançant els thrillers ‘Manila’, d’Antonio Chavarrías i ‘Chatarra’, de Félix Rotaeta. Més endavant, va participar a ‘Kika’, de Pedro Almodóvar i ‘El perquè de tot plegat’, de Ventura Pons. L’any 1996 va ser el protagonista del thriller ‘Susanna’, interpretat al costat d’Eva Santolaria. L’últim treball va ser a la pel·lícula ‘Volando voy’.
D’altra banda, Àlex Casanovas és un referent en les sèries televisives a Catalunya. Ha estat protagonista a ‘Nissaga de poder’, ‘Estació d’enllaç’, ‘Temps de silenci’ o ‘El cor de la ciutat’.
Font: www.martorell.cat