aMartorell.com

L�App cultural de l�Ajuntament de Martorell   
Pàgina principal >> Societat >> Primers detalls sobre el projecte de la Vila
Noticia

Primers detalls sobre el projecte de la Vila

Ràdio Martorell 91.2 fm
12/06/2006

Comparteix

La setmana passada durant un debat a Ràdio Martorell, els representants municipals ja van descriure alguns dels projectes previstos. L’alcaldessa Dora Ramón va indicar que una de les primeres accions serà la remodelació de la plaça de Portal d’Anoia, com a part integradora de la transformació de l’antiga nacional II amb els carrers de la Vila. La passera de connexió amb l’estació de Renfe per sobre de l’Anoia i un tractament específic del barri de l’Illa Santacana són d’altres dels aspectes que ja contemplava l’Ajuntament abans de que s’anunciés la subvenció de la Llei de barris.

 

Per la seva banda, el regidor d’urbanisme de l’ajuntament, Carles Ruiz pensa que la participació ha de ser bàsica per acabar de definir el projecte. Ruiz va recordar que tant les conclusions del Fòrum de La Vila, celebrat l’any 2000, com les del taller de barris van servir de base pel projecte presentat a la Generalitat. El regidor d’urbanisme va destacar que les conclusions la petició de tornar a viure de cara al riu, recuperar la centralitat i millorar la connexió amb la resta de barris.

 

El debat va comptar amb la participació de representants de les associacions de veïns de Portal d’Anoia, Pont del Diable i Illa Santacana que van reclamar a l’ajuntament que se’ls informés del projecte ja que després del taller de participació, encara no havien rebut les conclusions finals que es van presentar al document de la Llei de barris.

 

Les associacions de veïns van valorar satisfactòriament la subvenció que rebrà Martorell per la millora de la Vila i van aprofitar per demanar més serveis com l’augment del transport urbà per millorar la mobilitat amb la resta de barris, contemplar la creació d’espais per a bicicletes, despertar la Vila els caps de setmana o potenciar l’habitatge.

 

El president de l’Illa Santacana va demanar que no es descuidi el dia dia dels barris, com la neteja dels carrers o mirar de posar solució al problema dels pisos patera o la conservació dels edificis.

 

El regidor d’urbanisme va remarcar que tot i haver-hi alguns projectes definits, d’altres caldrà escriure’ls amb la implicació de la participació ciutadana. Ruiz va dir però que l’eix principal d’actuació de la Llei de barris serà el Pont del Diable, la plaça de les Hores i el Portal d’Anoia.

 

Paral·lelament, l’Ajuntament de Martorell haurà de definir polítiques d’habitatges o educatives que hauran d’acabar de completar el projecte. Carles Ruiz va anunciar que es crearà una comissió de treball que s’encarregarà exclusivament del projecte de la Llei de barris.

 

El projecte ha sigut un treball transversal de diferents departaments de l’ajuntament i de la participació de 120 martorellencs del taller que es va fer al cafè del progrés. Tal i com va anunciar el regidor de participació ciutadana, Adrià Arqué, durant el debat a la ràdio, properament hi hauran més sessions de participació per acabar de definir el treball.

 

[ Fer comentari ]

Cuajadita
12/06/2006
17:47

En el debat no es va dir res del projecte de treure el viaducte de l'Autopista per sobre d'alguns barris de La Vila. No creieu que està relacionat? Endavant la participació i endavant l'acciÓ!

Yogurcín
12/06/2006
17:53

Acciones de protesta?

Ciutadana de la Vila
12/06/2006
18:47

En el projecte Vila no he vist res sobre remodelar la plaça germanes maestre que fa vergonya el seu estat, però es clar, la gent normalment hi passa amb cotxe i no veuen res. I la font de les malaltes??? Crec que la feinada que hi ha a la vila no els compensa amb el nº de vots que hi poden treure. Més val arreglar allà on viuen molts possibles vots que no la vila. Així ho va demostrar l'anterior govern i per desgràcia l'actual va pel mateix camí. Quina vergonya de governants.

sbeltess
12/06/2006
19:28

mireu... la major part dels projectes que s'anuncien ara, ja estaven previstos per l'anterior equip de govern. Crec recordar que l'actula equip de govern té aturat el projecte de connexió del Mur amb la plaça de les Hores, pels jardins de la Casa Par; la remodelació de la plaça Portal d'Anoia estava ja dissenyada dins del projecte global de transformació de la travessia de N-II... i ara que es carreguin la serra de les torretes, que és l'únic pulmó verd que queda a Martorell, fent-hi pisos.

en Danone a les 22:42 del dia 12/06/2006 ha replicat...
Cal estar obcecat, si intentar eliminar l'obra que ha estat més negativa per la Vila, la que va afavorir de manera inexorable la seva degradació, que pocs exemples tan negatius es troben arreu del territori català, si això és voler acabar amb el pulmó verd de Martorell, li recomano que s'ho faci mirar. Segur que a vostè no li van fer l'Autopista per sobre del seu menjador. Per fi, algú s'ha atrevit a tirar endavant el que tots els ciutadans dela Vila un dia o altre haviem somiat, o potser m'equivoco tots el ciutadans e la Vila menys els Convergents. Jo, estic content.
en llopis a les 22:53 del dia 05/07/2006 ha replicat...
siii? segur? i el tema dela remodelació del barri de la vila tb?? amb kins diners? Gràcies a la llei d barris podrem fer un bon treball d millora! x favor, ara q veuen q la gent està entusiasmada amb akest govern .. ciu i diu q ja era idea seva. xD
Juligancat
12/06/2006
20:22

Quanta raó que té vosté al dir que els d'abans NO arreglaven La Vila i els d'ara tampoc (tot pels vots) Jo fa temps que ho dic, els que vivim a La Vila (NO cal dormir-hi) ens preocupem MES de tot que la resta de la població i som els que menys rebem (en millores). AVUI mateix, sembla que s'estigui fent alguna coseta amb tanta maquinaria pesada pel riu i pel parking; pero vaja suposo per qué estem uns dies CALLADETS

Un de "dalt"
12/06/2006
21:04

Us preocupeu MÉS de tot? Us preocupeu del Pou del Merli? De Can Cases? De la Plaça Joan Serrats? Del Passeig Catalunya? De Can Carreras? De les cases de l'Enllaç? Més que quí? A veure si deixem de generalitzar que tots tenim preocupacions i La Vila no és el melic de tothom

Rosa
12/06/2006
21:59

Escolta "un de dalt" la Vila, resulta que SI és el melic del poble, o al menys ho hauria de ser, el mal és que cap dels "personatges"que han passat per l'ajuntament ho ha volgut reconeixer. És el centre històric i l'han deixat morir per culpa d'obrir pisos i més pisos i alguna que altra plaça per allà dalt. I tot per "vots" i política ......

David
12/06/2006
22:36

Jo no sóc de la Vila, tot i que gairebé cada tarda m'hi passo, i crec en la il·lusió del que es pugui arribar a fer (conscient de que no serà facil i que caldrà demanar compliments). Pitjor de com està la Vila ara és dificil. No entenc com gent que suposadament se sent molt "vilataire" només fa que ridiculitzar les propostes que se senten darrerament. Però bé... si ja esteu bé com ara seguiu pel mateix camí amb aquesta visió tant positiva... per vosaltres feu... encara que malauradament per la resta de martorellencs també... o és que potser esteu esperant el vostre "salvador".

en Un de dalt a les 08:33 del dia 13/06/2006 ha replicat...
Rosa, estic d'acord que la Vila és el centre, el casc històric i que cal salvaguardar-la i millorar-la i fins i tot en treure l'autopista que també afecta altres barris. El que no m'agrada és aquesta contínua separació Vila/resta de poble. Jo no visc a Vila, però també em preocupen coses del pole. No sé si MÉS o MENYS. Si he dit ho del melic em referia a gent, no al lloc. Si arribem a entendre que La Vila és cosa de tots, com ho és tot Martorell, potser ens aniria millor. Però estic una mica fart de l'elitisme d'algunes persones, i no ho dic per tu.
Rosa
12/06/2006
23:08

Jo també estic molt contenta "Danone" si algun dia desapareix l'autopista. Es dificil dormir a l'estiu amb la finestra tancada per no sentir els cotxes i tampoc crec que es carreguin tota la muntanya . Suposo que si es tira endavant aquest projecte es fara amb "cara i ulls"

Vicenç
12/06/2006
23:52

No ens enganyem més... si volen tunelar l'autopista no és perquè la gent dormi millor. Els interessen fer vivendes, fer diners que és l'única cosa que importa en aquest poble. Fer-l'ho crèixer costi el que costi. Jo vull que desaparegui l'AP7, xo si m'han de construir pisos a la muntanya ja es poden fotre el projecte per on els hi càpiga. SIUSPLAU, es tracta de la nostra muntanya. No se com és aquest projecte però, personalment, no pagaré un preu tant alt per treure l'autopista.

sbeltess
13/06/2006
00:29

Danone, volia dir el que diu el Vicenç. si a que treguin l'autopista, però no si és a càrrec de contruir més pisos en l'únic pulmó verd que ens queda a Martorell. Rosa, si la Vila és el melic, que ho continui sent, a la fi, el melic és el melic, aquell punt pel qual és unim a la mare abans de néixer. Després hem de cuidar la resta del cos. Jo no vull que en els propers 7 anys els meus impostos vagin exclusivament per pagar inversions a la Vila. Ho sento, però soc així d'insolidari, d'interessat i tot el que tu vulguis; però ho sóc tan com ho ets tu defensant la Vila, per defensar la resta de barris de Martorell. Ah.. i diguem quan projectes amb cara i ulls ha tirat endavant el govern triptatit en aquests tres anys: llar d'infants inundable, remodelació de plaça a Buenos Aires aturada des de fa mesos, nou camp de futbol amb deficiencies als vestuaris i a la tanca,...

Veïna escèptica
13/06/2006
00:57

Em sembla que aquest projecte no afecta només a la gent de la Vila, deixem-nos de "batalletes" de si jo sóc d'aquí i tu d'allà. També estic d'acord en que la Roca Dreta plena de pisos és un preu massa alt per treure el viaducte de l'autopista... i jo em pregunto, no us fa por que un tema tant delicat caigui en mans (i tant em fa si els d'ara o d'abans) de gent que no és capaç de solucionar problemes en principi molt més senzills? La gent va i bé, però les coses es queden.

en Juligancat a les 11:37 del dia 13/06/2006 ha replicat...
Jo personalment crec que NO es pot fer servir l'Associació Martorell Viu, NO+ per força de xoc. NO+ ens enrecordem d'aquesta associació quand hi han problemes o qué?, i de fet encara, crec, NO s'ha fet una versió oficial de tot aquest projecte, el cual s'ha d'estudiar bé i saber com atacarlo
Eliseu
13/06/2006
01:05

Encara no conec del tot el progecte però em sembla que construir 1.380 vivendes aquí darrer és una mica fort no Rosa?

Irina
13/06/2006
01:07

Martorell Viu! Quan sortirem a defensar la roca dreta?

Bollicao
13/06/2006
01:10

Porque no me untais de vuestras cremas lácteas, que me ponen.

David
13/06/2006
07:59

Voleu enfonsar aquest projecte, perquè sí. Les condicions són pisos on ara hi ha l'autopista, no més amunt. Això ja està destrossat. Vosaltres trieu... autopista o vivendes. Evidentment vull saber per on passarà la "nova autopista" i si el projecte urbanístic es correspon amb el que es comenta a la notícia... però voleu enfonsar la idea abans que s'hagi donat a conèixer. Amb amics com vosaltres no calen enemics.

Cuajadita
13/06/2006
08:40

Reitero que per a mi treure el viaducte, un greuge mai compensat, és bona notícia, però em costa imaginar-m'ho. Queda tunel·lat? es trasllada? D'on surten tants metres quadrats? Ens falten dades: suposo que aviat es presentarà el projecte. NO vaig poder veure la noticia a TV3: es va poder definir més?

Irina
13/06/2006
10:07

1.380 vivendes impliquen molts serveis, 3.000 persones?un estudi de movilitat per aquests 1.380 cotxes, que quedaran tallats per la muntanya.... potser podríem començar per tirar endavant amb els 12 milions de rehabilitació que em sembla que ja tindrem prou feina

Juligancat
13/06/2006
11:31

En aquest senyor de DALT (?) t'haig de dir que jo hem preocupu mes de tots els barris que TU dius que NO pas TU d'algún en concret, a més molts dels barris que TU dius son nous i si estàn degradats, potser es perque la gent que hi viviu NO el cuideu lo suficient. En el meu carrer fa mes de 20 anys que NO s'arreglen ni l'asfalt ni les voreres ni res. Referent a la separació de La Vila amb els altres barris, som justaments els de La Vila els que volem unir TOT el poble el màxim posible. NO SE QUE PAS DIUS.

Juligancat
13/06/2006
11:49

Voldría aclarar que la meva replica (que NO se pas com anat a parar al comentari de la Veïna escèptica) anava exclusivament dirigit al comentari d' IRINA

Un de dalt
13/06/2006
12:18

Juli, a veure: es tracta d'una competició a veure quí es preocupa més o qui estima més el poble? Si és així, deixem-ho córrer.... Això dels barris eren exemple. Torno a reiterar que m'agrada la Vila. El que no m'agradén són aquestes exclussivitats de quí és més de Martorell i qui fa més, etc etc. és molt cansat discutir per discutir i preocupar-se per preocupar-se,així que lamento haver donat la meva opinió per si he obert un front absurd. És millor que parlem del projecte. Estic d'acord, irina: són molts cotxes i molta gent de cop. Suposo que l'estudi i el projecte ho contemplen.

Fora el viaducte !!!
13/06/2006
12:40

Ningú està volent enfonsar aquest projecte. Pel que estic llegint tots estem d'acord que aquest viaducte sobra, ara, que serà el que ocupi aquests terrenys que ara ocupa l'autopista és el que cadascú està qüestionant i donant el seu punt de vista. Això es diu DEMOCRÀCIA i no és ser enemic de ningú. O potser hem de pensar tots de la mateixa manera?

Juligancat
13/06/2006
12:41

Ok, pel de dalt, estic amb TU. Al principi donaves entendre que ti cagaves al mig de La Vila. Ara TOT entes per la meva part. Sapigues que La LLei de Barris ha estat per remodelar la Vila Vella. Aixó ja ho saps suposo, es l'encapçalament d'aquesta noticia, per millorar el poble en general està la gestió de l'Ajuntament (un altre apartat) SALUT !!

Vicenç
14/06/2006
00:49

Jo no vull ensorrar el projecte, però trobo que eliminant l'autopista i construir-hi pisos, encara afectarà més a l'entorn. Que treguin lAP7, però que no construeixin vivendes.

nota de prensa
14/06/2006
01:01

A tots els que esteu nomenan la VILA com Vila Vella, no se d'on heu tret aquest nom. LA VILA NOMES ES LA VILA, l'adjectiu no li correspon. Potser esteu mal informats. Parleu amb qualsevol persona de Martorell i veureu com es d'aquesta manera.

David
14/06/2006
09:16

Vicenç... tant de bo!!! Però hem de tocar de peus a terra. Hi ha un concepte en tot projecte que es diu "viabilitat econòmica", i la Sra. De Pensions dubto que vulgui fer-se càrrec de la totalitat de la inversió que suposaria aquest projecte (tot i que té l'autopista més que amortitzada). L'Ajuntament pasta no pot posar (mirar números) i l'Estat nosé-nosé. Però si nomès em deixen triar entre autopista o vivendes... la meva decisió és clara: la 2a opció, amb els conseqüents serveis necessaris!!! Sols faltaria veure per on passa la "nova autopista" i que el nou barri es limiti a la superfície actualment acupada pel formigó... Salut company!!!

Vicenç
14/06/2006
14:00

Amb lAP7 tunelada continuarem tenint gairabé els mateixos problemes, lúnic k no la veurem... (el trànsit, els fums, etc...), i a sobre ens construiran pisos. No se kuanta muntanya agafaran per construir-les però està clar que com van les coses a aqui a Martorell, un troç ben gran perquè no estan dient de fer quatre xalets. Jo vull mirar cap a la muntanya i la vull veure, i no haver-me de resignar a contemplar façanes i més façanes, k ja en tenim prous. Potser soc una mica dur, però és com ho sento.

Vilardell
14/06/2006
14:15

A Gelida també faran un túnel?

SOS Vila
14/06/2006
14:38

Em sembla fantàstic tot això de l'autopista, però tenint en compte com va tot en aquest poble...Algú recorda aquella vella promesa de convertir el Mur en un passeig? Encara esperem!

Vilardell
14/06/2006
14:46

Tens raó SOS Vila! De totes maneres avui el carrer del Mur ja no és aquell infern plè de camions, potser falta alguna conexió per tal de desviar el trànsit

Pere J.
14/06/2006
15:05

Jo el que estic flipant és amb el defensors que han sortit des de fa dos dies de les monstruoses i aberrants potes de ciment que trepitjen la Vila i que jo pensava que no agradaven a nuingú. Ara resulta que si! Doncs res, monteu una ONG: són part de la nostra història: Salvem les pil·lastres! :-D

Cito a Danone...
14/06/2006
15:10

Cal estar obcecat, si intentar eliminar l'obra que ha estat més negativa per la Vila, la que va afavorir de manera inexorable la seva degradació, que pocs exemples tan negatius es troben arreu del territori català, si això és voler acabar amb el pulmó verd de Martorell, li recomano que s'ho faci mirar. Segur que a vostè no li van fer l'Autopista per sobre del seu menjador. Per fi, algú s'ha atrevit a tirar endavant el que tots els ciutadans dela Vila un dia o altre haviem somiat, o potser m'equivoco tots el ciutadans e la Vila menys els Convergents. Jo, estic content.

Vicenç
14/06/2006
19:05

Pere J. desperta que no estàs enten res del que s'està qüestionant i estàs pixant fora de test. No s'està discutint si s'han d'eliminar els pilastres o no, s'està discutint sobre que es farà després en aquests espais i si s'aprofitarà per alguna cosa més.

NII
05/07/2006
15:57

Ja podeu tancar la barraca dels desproposits. Aquestes eleccions les tornareu a perdre.

Do Santos
06/07/2006
00:32

Hola! M'agradaria saber ki decideix aplicar sensura alguns komentaris k no interesen?Nat bolatilitzat tres de meus del dia 2! On ronden! Els hauran tapat de FORMIGO?Ves a saber potser deia veritats k no interessava saber, o no?

en () a les 19:58 del dia 11/07/2006 ha replicat...
quina poooooor. no haria de passar que el cius cius tornin a guanyar
Jordi
06/07/2006
08:44

Do Santos, els teus comentaris estàn allà a on els vas publicar: a la carta al director titulada "Espais verds i places dures".

xavi
06/07/2006
10:22

Juass! La gent ja no sap ni on penja els comentaris. Jordi, sort que estàs al cas!

Do Santos
08/07/2006
15:57

Ondia ves per von ja no recordo on penjo els comentaris!!jojo això deu ser de k ens koloka els fems de la solvay!

quim
08/07/2006
18:02

els comentaris no els censuren que si a sobre els posen a llocs on la gent no mirara mai!jajajaa! vaya tela do santes segueix, jo t'escolto, que en sabem de bones!

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Maig2024

DlDmDcDjDvDsDg
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

Publicitat



-->









acpg

acpg





  Un producte de:

www.aMartorell.com